Український мисливець на безпілотники в стилі Першої світової знову повернувся в стрій, – Forbes

Джерело: unian.ua
Літак вартістю не більше кількох сотень доларів за годину польоту є ефективним способом збивати безпілотники.

Після чотиримісячної відсутності український гвинтовий літак, що знищує дрони в стилі Першої світової війни, може знову опинитися в строю над Одесою. Про це пише військовий оглядач Forbes Девід Акс.

Повідомляється, що навчальний літак Як-52 з поршневим двигуном, радянський пережиток 1970-х років, повернувся в небо над портовим містом на Чорному морі, щоб переслідувати російські розвідувальні безпілотники.

“Пілот на передньому сидінні і, імовірно, озброєний дробовиком стрілець на задньому сидінні – витратив 1000 літрів пального і був змушений приземлитися для отримання додаткового пального в середині бою”, – розповів “Кале”, український моряк в Одесі.

За п’ять годин маневрування Як-52, як повідомляється, збив щонайменше один безпілотник “Орлан”. Зазначається, що літак, вартістю не більше кількох сотень доларів за годину польоту, є ефективним способом збивати безпілотники, які самі по собі коштують близько 100 000 доларів.

“Офіційного підтвердження повернення Як-52 у політ немає відтоді, як літак востаннє з’явився над Одесою в липні. Але, з іншого боку, ніколи не було офіційної інформації про сміливі патрулі Як-52 над портовим містом”, – пише аналітик.

На його думку, дивно те, що Як-52, як повідомляється, спалив 1000 літрів пального під час свого передбачуваного тривалого польоту над Одесою у вівторок. Наймісткіша версія навчального літака Яковлєва має максимальну паливну ємність 280 літрів.

“Якщо українські льотчики дійсно спалили близько трьох повних заправок пального, повертаючись на базу принаймні двічі для дозаправлення, вони, мабуть, літали на повній швидкості – набираючи висоту, пікіруючи і повертаючи – щоб навести приціл на “Орлани”, – написав Акс.

Як Як-52 збиває дрони РФ

За три місяці, починаючи з травня, поршневий літак збив щонайменше 10 російських безпілотників. Шанувальники цього штурмовика публікували відео та фотографії Як-52 у дії та на землі. Зростаюча кількість відміток про збиті літаки на борту старого навчального літака свідчила про його ефективність як мисливця за безпілотниками.

Після того, як Як-52 став всесвітньо відомим цього літа, російські сили, мабуть, спробували знищити літак, запустивши ракети по тому, що могло бути його базовим аеродромом ще в липні. Подальше зникнення Як-52 із соціальних мереж, мабуть, означало, що літак був сильно пошкоджений і ремонтувався восени.